A választások közeledtével újra előveszik Újbudán az ügyészségi csodafegyvert?
Akár azt is hihetnénk, hogy ennél nagyobb fantáziával megáldott emberek vezetik jelenleg Újbudát, de újra tévednünk kellett. A választáshoz közeledve és látva, hallva az itt élő emberek elégedetlenségét, úgy gondolták, húzzuk elő a 2010-es, jól bevált módszert. Használjuk az ügyészség mindent elsöprő erejét és próbáljuk meg lejáratni a győzelemre is esélyes ellenfelet.
Azt mondom, itt a vége! Eddig és ne tovább! Nagy türelemmel, hallgattam, nem szóltam, nem támadtam, nem jeleztem a sok hazugság, csúsztatás, dilettantizmus idején, hogy urak álljanak már meg egy percre, de ennek most vége! Elindulok! Mindenféle értelemben. Elindulok a tények elferdítése ellen, elindulok a becsületem megvédése érdekében és 2014-ben elindulok a választáson is!
De mi is történt? Mintha csak a Tanú egyik emlékezetes jelenete elevenedett volna meg 2013 Újbudáján. A pártközlönyként funkcionáló kerületi média, a polgármester és régi barátja által megtartott sajtótájékoztató alapján, öles betűkkel hozta a hírt: Molnár Gyula, Újbuda előző polgármestere 120 milliós vagyoni hátrányt okozott. A hírt gyorsan átvették az országos online és nyomtatott hírforrások, köztük az Index is. Se tárgyalás, se védőbeszéd, egyből a megfellebbezhetetlen ítélet. Virág elvtárs legjobb újbudai tanítványai hozták a formájukat, a mindenkit csak összezavaró tények helyett egyből az ítélet került elő a táskából.
Ez volt a beruházás előtti állapot. Töredezett, felpúposodott betonpályák, a sportcentrumnak még nyoma sincs. Ha most is így nézne, ki akkor érte volna kár az önkormányzatot.
Nagyításhoz kattints a képre!
De nézzük mi is történt! Minden egyes döntésemben, döntésünkben a közösség és Újbuda érdekei vezettek. Minden pillanatban igyekeztünk a lehető legjobb megoldást megtalálni a feladatok, a problémák megoldására. Ha nem volt lehetőségünk saját forrásból egy feladatot megoldani segítségül hívtunk külső erőket, ahogy tettük ezt ebben az esetben is. Ha nagyon leegyszerűsítem a dolgot, akkor azt mondhatom, hogy a most károkozásnak beállított tranzakcióban 120 millió forintért az önkormányzat hozzájut egy 270 millió forintot érő ingatlanhoz. Kérdezem én, hol itt a kár? Vagy ők már tudnak valamit, nem azt és nem úgy akarják csinálni ezzel az ingatlannal, amit normálisan kellene tenni? Üzemeltetni, használni a közösség javára és a bevételekből törleszteni a hitelt.
És egy kis matematika. Milyen fideszes logika, kétharmados törvénnyel módosított Pitagorasz tétel alapján jön ki a 120 milliós veszteség? Ez egyetlen esetben lenne helytálló: ha a megszerzett ingatlan egyetlen petákot sem érne. Ha egymilliót ér, akkor 119 a veszteség, ha 120 milliót, akkor se veszteség, se nyereség. Minden, ami efölött van, az a kerület anyagi nyeresége. Ezt erősíti meg az utóbb titkosított levél is, ami egy általuk készített értékbecslésre hivatkozik, ami szerint az ingatlan többet ér a bekerülési értéknél. Ha egyáltalán van bekerülési érték, merthogy ma még az sem biztos, hogy az önkormányzatnak kell-e fizetnie. És még arról, a nem forintosítható nyereségről nem is beszélek, amit minden épeszű és nem elfogult ember láthat a két mellékelt légifotó összehasonlítása után.
A sportcentrum jelenlegi állapota
Nagyításhoz kattints a képre
Ebben az ügyben nagyon látványosan érzem, és nem tudom kiverni a fejemből, hogy a lépések, a tárgyalások inkább szolgálták azt a célt, hogy a problémát generálják és nem azt, hogy megoldják. Ha igaz az, hogy 2012 február óta nem tud a vállalkozó törleszteni akkor miért volt az első tárgyalás a bankkal 2013 január 24.-én? Ha igaz az, hogy eddig egyszer sem tárgyaltak a befektető és üzemeltető vállalkozóval, akkor hogyan is kell érteni, "mindet megtettek a problémák kezelésére" bejelentést?
Nézzük a vádakat. A 2007-es előterjesztés mellé csatoltan a mai napig megnézhető a tervezett háromoldalú szerződés szövege. És hála az uraknak a mostani javaslathoz csatolták a közjegyző által hitelesített és aláírt szöveget. Aki veszi a fáradtságot megnézheti, hogy nincs eltérés a kettő közöütt, tehát hamisan állítják, hogy saját hatáskörben mást írtam alá.
A szerződés részletei a közjegyző szerint is megegyeznek az akkori testületi előterjesztésben foglaltaknak.
Nagyításhoz kattint a képre!
Azt mondják kezességet kellett volna vállalni, de én megváltoztatva garanciát vállaltam. Nézzük szintén az Ő papírjukból a határozat szövegét ahol világosan és egyértelműen szerepel a garanciavállalás szó. Mondhatjuk az, hogy ez csúsztatás, nem. Nevezzük nevén, ez az önös politikai érdekből történő hazugság!
Az eredeti határozat
Nagyításhoz kattints a képre
Hogy jó-e ez az önkormányzatnak? Nézzük akkor a polgármester mellett a sajtótájékoztatón ülő ügyvéd levelét a polgármesternek (lsd.lejjebb). Na ha így van, akkor mire is ez nagy hangzavar? Van azért egy apró, vagy nem is annyira apró baj. Ez az említett levél szerepelt az első körben a képviselők rendelkezésére bocsátott anyagokban, majd egyszer csak eltűnt, leszedték az előterjesztéseket tartalmazó tárhelyről. Na de semmi baj mi lementettük azt is és az új verziót is. Hogyan kell ezt érteni? És hogyan kell azt értelmezni, hogy miután kiderült a turpisság, az eredetileg nyílt ülést zárttá nyilvánították és kizárták a nyilvánosságot. Be akarták csapni mind a képviselőket, mind a nyilvánosságot, de legyünk egyértelműek: csaltak az előterjesztéssel!
Az eltitkolt levél
Nagyításhoz kattints a képre!
Ezek tehát a tények, mindenki eldöntheti, hogy mit gondol erről az ügyről. Mindezek alapján, ha nem is örömmel, de állok a vizsgálat elé és bízom abban, hogy az ügyészség is érzi és érti, nem lehet kétszer ugyanabba a folyóba belelépni.
Hoffmann Úr!
Komoly feladatok állnak a kerület előtt, ez komoly embereket kíván. Ön nem komoly ember! Elég volt a mások mögé bújó, nemtelen támadásokból, vitassuk meg az elmúlt 8 évet, az örökséget és azt is hogy Ön mit tett eddig Újbudáért. Bárhol és bármikor készen állok Önnel egy nyilvános vitára, akár a Hír Tv-ben is, Ön mondja meg hogy mikor és hol, én ott leszek!
Vélemények